18 de desembre de 2025 - Notes de premsa
Davant les darreres informacions publicades sobre la situació de l'atenció als pacients al Servei d'Urgències de l'Hospital del Mar, la direcció del centre defensa la professionalitat de totes les persones que hi treballen, professionals d'alt nivell que ofereixen una atenció continuada i acurada als pacients.
Totes les persones ateses al Servei d'Urgències es troben en seguiment dins del seu procés clínic i en cap cas estan desateses.
L'Hospital del Mar es reserva la possibilitat d'emprendre totes les accions necessàries per defensar l'honor i la professionalitat dels seus professionals.
l Servei d'Urgències de l'Hospital del Mar, com és el cas de la resta de centres de l'Estat, viu un fort increment de la pressió assistencial com a conseqüència de l'augment de casos d'infeccions respiratòries. Una situació recurrent , que aquest 2025 s'ha avançat en relació amb altres anys (podeu consultar les dades aquí https://sivic.salut.gencat.cat/). Malgrat això, es manté l'atenció a totes les persones que es dirigeixen al centre. Totes elles, una vegada són admeses al servei, estan ateses i en procés d'atenció clínica, sota supervisió de l'equip mèdic i d'infermeria del Servei d'Urgències. El perfil del pacient és el de persones d'edat avançada i malalts crònics amb patologies de base, que la infecció respiratòria descompensa.
Aquest 2025, la pressió assistencial al Servei d'Urgències s'ha mantingut a l'alça, amb un increment de les atencions a urgències. En el que portem d'any, en relació amb el mateix període del 2024, és del 2,7%, amb una mitjana de 460 urgències al dia. Per fer-hi front, en els últims mesos s'ha reforçat la capacitat d'hospitalització tant de l'Hospital del Mar com del Centre Fòrum, amb un total de 52 llits en diferents dispositius, així com de la Unitat d'Hospitalització a Domicili. També s'està treballant amb la Regió Sanitària per agilitzar el procés per a la derivació de pacients a centres d'atenció intermèdia. A la vegada, s'estan activant mesures del pla d'hivern, que inclouen la priorització de cirurgia sense ingrés amb l'objectiu de reduir la demanda sobre els llits d'hospitalització, així com la possibilitat d'habilitar més dispositius en funció de la pressió assistencial i de la disponibilitat d'espais i professionals.
L'esforç portat a terme pels professionals de l'Hospital del Mar no pot ser posat en dubte. La direcció del centre defensarà la seva professionalitat, el rigor de la seva tasca i estudia les accions que calgui emprendre. En relació amb les informacions publicades els últims dies, no consta oficialment cap denúncia presentada per sindicats. Com es fa de forma habitual, s'han revisat els casos d'èxitus registrats al Servei d'Urgències. En tots ells, els pacients es trobaven seguint el procés d'atenció, sense que el fet de trobar-se a Urgències afectés el seu desenllaç vital.
Per últim, volem agrair als i les professionals dels centres de l'Hospital del Mar el seu esforç i dedicació als pacients. I a la ciutadania pel seu suport i col·laboració, recordant les mesures de protecció davant les infeccions respiratòries, la vacunació i la mascareta.
Parc Salut Mar
Passeig Marítim 25-29 Barcelona 08003
Vegeu la situació a Google Maps
Tel: 93 248 30 00 · Fax: 93 248 32 54
Sol·licitud d'informació
© 2006 - 2025 Hospital del Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat