19 de gener de 2017 - Informació general

Es posa en marxa el portal web de la Unitat d'Epilèpsia de l'Hospital del Mar

L'objectiu és posar a l'abast de tothom una informació completa de les possibilitats que existeixen avui en dia per al maneig de la malaltia. Trobareu informació actualitzada sobre aspectes generals de la malaltia, així com temes més específics com avenços en diagnòstic i tractaments actuals. Els pacients també podran trobar informació sobre com contactar amb la Unitat, ja sigui per atenció ambulatòria o bé per atenció hospitalària des de qualsevol part d'Espanya. També hi ha informació sobre els projectes de recerca, publicacions i possibilitats de formació en epilèpsia.

La Unitat d'Epilèpsia de l'Hospital del Mar, una de les de major activitat quirúrgica a Espanya

Recentment, l'Hospital del Mar va ser acreditat per l'European Reference Networks (ERN), xarxa europea creada per fer front a malalties complexes i impulsada per la Comissió Europea, i queda reconegut així com a Centre de Referència Europeu en el tractament d'aquesta malaltia.

Actualment, a la Unitat d'Epilèpsia de l'Hospital del Mar s'estan indicant més de 30 cirurgies d'epilèpsia cada any, cosa que el converteix en un dels centres amb més activitat quirúrgica en aquest camp a Espanya.

L'Hospital del Mar va inaugurar el passat mes de novembre la nova Unitat de Monitorització d'Epilèpsia (UME) doblant la seva capacitat d'atenció. "La nova UME disposa d'una personal d'infermeria durant les 24 hores, 7 dies a la setmana. Els nous sistemes de registre vídeo-electroencefalogràfics permeten realitzar estudis d'alta densitat de fins a 256 canals i 16000 Hz de mostreig, sent els més avançats del sistema públic", explica el Dr. Rodrigo Rocamora. El model d'aquesta nova unitat, basat en el model alemany, segueix els criteris de més alta qualitat que exigeixen les normes europees vigents.

Inaugurada l'any 2010, aquesta Unitat d'Epilèpsia aplica tots els procediments diagnòstics avançats basats en tècniques de neuroimatge innovadores (SPECT-ictal, ressonància magnètica d'alta resolució, PET cerebral, test de Wada) i també mètodes invasius i pioners, com l'estereoelectroencefalografia (SEEG). Amb aquesta tècnica, el robot ROSA, permet delimitar amb gran precisió el focus de l'epilèpsia al cervell i operar epilèpsies que fins ara no tenien tractament.

La Unitat d'Epilèpsia de l'Hospital del Mar també disposa de pàgina de Facebook.

Enllaços relacionats