Desembre de 2016 - Informació general

Amb més de 500 pacients tractats d'obesitat i 12 anys d'experiència, la Unitat de Cirurgia Bariàtrica i Metabòlica de l'Hospital del Mar encara nous reptes. Entra al Mar@laxarxa per saber la visió dels professionals sobre les fites aconseguides

Segons les dades oficials, un 50% de la població té sobrepès, i el 20% pateix l’obesitat, amb un 1,5% d’obesitat mòrbida. Per donar una sortida a aquesta malaltia, l’any 2004 va iniciar-se el programa de Cirurgia Bariàtrica i Metabòlica de l’Hospital del Mar, liderat pels Serveis d’Endocrinologia i Cirurgia General. Des de l’inici fins l’actualitat ha canviat molt la visió respecte a la malaltia que, temps enrere, es considerava poc més que un problema estètic. Amb més de 500 persones que han passat per la unitat i 12 anys d’experiència, els professionals donen la seva visió de les fites aconseguides en el Mar@laxarxa.

En aquesta nova edició del butlletí coneixeràs com es celebra el Nadal als centres del PSMAR, podràs veure la participació dels nostres professionals a La Marató de TV3 i et convidem al nou cafè científic que se celebrarà el 18 de gener i que parlarà de l’impacte de la dieta en la salut del nostre cervell.

També  dels guardons atorgats a la Dra. Carmé Ollé, al Dr. Víctor Curull, al millor article sobre trasplantament i els tres projectes de recerca premiats com a Mejores Ideas de Diario Médico.

En el camp de la recerca, t’informarem dels resultats del primer any de funcionament de la primera Unitat d’Hospitalització Domiciliària per a pacients amb trastorn mental sever i de l’acreditació atorgada a l’Hospital del Mar com a Centre de Referència Europeu per al tractament de l’epilèpsia.

Tot això i molt més, ho trobaràs al Mar@laxarxa.