28 de novembre de 2016 - Informació general

Augment de la capacitat d’atenció al Centre Fòrum de l’Hospital del Mar

S’amplia l’oferta de salut mental amb noves línies d’atenció

En la línia de millora de la continuïtat assistencial i de la qualitat de l'atenció a la població de referència, el dia 1 de desembre es posa en marxa la Unitat Hospitalària d'Alta Dependència Psiquiàtrica per al tractament, rehabilitació i inserció a la comunitat de pacients amb trastorn psiquiàtric de llarga evolució, i que s'ubicarà a la cinquena planta del centre.

Aquesta Unitat compartirà espais amb la Unitat Hospitalària de pacients amb trastorns mentals en fase subaguda, que s'amplia fins a 20 llits, i amb la Unitat de Patologia Dual, traslladada temporalment al Centre Dr. Emili Mira, i que tornarà a obrir amb 11 llits. Tots aquests serveis seran gestionats per l'Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions del Parc de Salut Mar.

Aquestes incorporacions responen al compromís d'apropar serveis i equipaments a la població de les àrees de Ciutat Vella i Sant Martí. Per aquest motiu, amb la incorporació durant l'estiu de 16 llits de cures pal·liatives, 10 places per a  pacients subaguts de tipus sociosanitari i amb els 41 llits destinats a serveis de Salut Mental, a finals del 2016 el Centre Fòrum arribarà al 75% de la seva capacitat. A més, l'any 2017 s'iniciarà un pla d'obres per acollir serveis de rehabilitació ambulatòria. En aquest context, i per tal de donar resposta a les necessitats assistencials tant dels pacients hospitalitzats com de pacients ambulatoris, des de principis de novembre el Centre Fòrum disposa d'una sala de radiodiagnòstic que realitza proves de radiologia bàsica amb un equipament renovat i en una franja horària que va des de les 8:00 fins a les 20:00 hores de dilluns a divendres.