Octubre de 2016 - Informació general

El banc de mostres biològiques de l'Hospital del Mar celebra el seu cinquè aniversari. Si vols saber com pots contribuir amb l'avenç en la recerca amb un petit gest com és la donació de teixits sobrants, no et perdis el Mar@laxarxa

Nova edició del MAR@laxarxa, el magazine digital del PSMAR

El MARBiobanc, el banc de mostres biològiques de l'Hospital del Mar, celebra el seu cinquè aniversari. Encara que la recuperació de mostres per a estudis científics es feia des de molt abans, el 2011 neix el MARBiobanc per a ordenar tot el procés que comporta que una persona pugui fer donació al Biobanc dels seus teixits i mostres sobrants de les proves que se li practiquen a l'hospital i la seva posterior cessió a projectes d'investigació. Si vols saber què comporta i com pots ajudar a què la ciència avanci, t’ho expliquem al Mar@laxarxa.

En aquesta nova edició, també coneixeràs el projecte d’art i salut del Centre Dr. Emili Mira i el Centre d’Art Santa Mònica, qui són els metges de l’Hospital del Mar guardonats amb el Premi Qualitat de la Docència del Consell Social de la UPF i el nomenament de Cristina González com a Presidenta de l’Associació Catalana d’Infermeres de Control d’Infeccions.

També t’expliquem la nova iniciativa de cafès científics a les Biblioteques de Catalunya oberts a la ciutadania per parlar de temes de salut d’interès i d’una jornada en la què ens qüestionarem si som prou ètics en salut.

Tot això i molt més, al nou butleltí del Mar@laxarxa. Entra i participa!