2 d'octubre de 2016 - Informació general

El Programa de prevenció del càncer de còlon i recte de Barcelona participa a les Jornades de Portes Obertes del Recinte Modernista de Sant Pau

El proper diumenge 2 d'octubre, de 10 a 14.30 h, se celebrarà una jornada d'accés gratuït al Recinte Modernista de Sant Pau, que un cop més permetrà gaudir del conjunt arquitectònic i dels pavellons històrics obra de Domènech i Montaner. En aquesta ocasió, s'ha convidat el Programa de prevenció del càncer de còlon i recte de Barcelona, i durant el recorregut hi haurà punts informatius en què professionals del Programa explicaran com prevenir aquest càncer. També es projectarà un vídeo i es podrà visitar una exposició sobre el càncer colorectal i la seva prevenció.

El Programa de detecció precoç del càncer de còlon i recte és un programa promogut pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. L'any 2010, la ciutat de Barcelona va ser pilot a posar en marxa el Programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte començant per les àrees integrals de salut Barcelona Esquerra i Barcelona Litoral Mar. El Programa s'adreça a homes i dones de 50 a 69 anys, període d'edat en què la detecció precoç s'ha demostrat beneficiosa. El 2015 el Programa va començar la seva extensió a la resta de la ciutat, de manera que a finals del 2017 aproximadament un total de 400.000 homes i dones de 50 a 69 anys hauran estat convidats almenys un cop a participar. La majoria de farmàcies de la ciutat hi participen activament en el Programa, així com l'Hospital de Sant Pau i els altres tres grans hospitals de la ciutat de Barcelona.