5 de maig de 2016 - Informació general

Als centres del PSMAR superem l'estàndard recomanat del compliment d'higiene de mans assolint el 77%

En el marc de la Jornada Global per a la Higiene de Mans, al vestíbul de l'Hospital del Mar s'ha preparat un espai de photocall amb divertits accesoris relacionats amb la higiene de mans

Als centres del PSMAR, els resultats del compliment de la higiene de mans durant el 2016 estant sent molt satisfactoris, assolint una xifra del 77%, superant l'estàndard recomanat pel Departament de Salut del 75%. Any rera any, el Programa d'Infeccions del PSMAR ha aconseguit una millora en els resultats del compliment gràcies a les accions de sensibilització que s'han realitzat des del Programa d'higiene de mans.

Cada 5 de maig se celebra la Jornada Global per a la Higiene de les Mans, que des de 2009 impulsa l'OMS. L'objectiu és conscienciar i implicar tant els professionals sanitaris, directors i gerents dels centres sanitaris en la prevenció de les infeccions relacionades amb l'assistència sanitària (IRAS) mitjançant la mesura senzilla i eficaç de la higiene de les mans. Tot i que la responsabilitat de la higiene de les mans correspon als professionals sanitaris, en el foment de les pràctiques òptimes d'higiene de les mans es recomana estimular la participació, el compromís i l'apoderament dels pacients.

Els centres del PSMAR s'adhereixen, un any més, a la campanya que enguany porta per lema "Mira les teves mans: la higiene de mans, clau per a una atenció quirúrgica segura" en la qual l'OMS vol prioritzar la millora de les pràctiques d'higiene de les mans en tots els serveis quirúrgics durant tot el procés assistencial, des de les plantes de cirurgia i els quiròfans fins als serveis de cirurgia ambulatòria.

Com cada any, als centres del PSMAR s'instal·laran punts informatius amb material divulgatiu amb l'objectiu de sensibilitzar de la importància d'una correcta higiene de mans. Durant la jornada, també es projectarà un vídeo realitzat amb la col·laboració de professionals del bloc quirúrgic de l'Hospital de l'Esperança per promoure la importància de la higiene de mans en tot el procés de l'atenció quirúrgica.

Al vestíbul de l'Hospital del Mar, s'instal·larà un photocall on tothom qui vulgui podrà acostar-se per fer-se una foto amb uns divertits accesoris relacionats amb la higiene de mans i que han realitzat persones ateses en el Servei de Rehabilitació Comunitària del Centre Dr. Emili Mira.

Volem felicitar al personal assistencial per la millora en el compliment de la higiene de mans que hem anat assolint als centres del PSMAR.