14 de gener de 2016 - Guardons

El Dr. Ludvik Drobnic guardonat amb el premi Homenot de la Sanitat que atorga l'Institut Universitari Avedis Donabedian-UAB

Aquests premis es van començar a concedir l'any 1996 i reconeixen la trajectòria de persones que contribueixen a la millora de la qualitat assistencial. Aquest premi té una projecció internacional, sent guardonats cada any un professional de reconegut prestigi al nostre país i un altre de l'àmbit internacional. Enguany, el Dr. Ludvik Drobnic és el guardonat amb Premi Homenot de la Sanitat Nacional. Aquest qualificatiu era l'utilitzat per Josep Pla per significar una persona de caràcter especial i de marcat carisma. El guardó reconeix la llarga trajectòria del Dr. Drobnic que ha desenvolupat la seva activitat professional a l’Hospital del Mar, que acaba de celebrar el seu Centenari. L’acte de lliurament es va fer ahir, dimecres 13 de gener, al Palau de la Música Catalana de Barcelona.

El doctor Ludvik Drobnic, nascut a Graben (Eslovènia) l'any 1928, ha desenvolupat la seva activitat professional a l'Hospital del Mar on s'ha dedicat a la microbiologia i les malalties infeccioses. Professional clau en desenvolupar la infectologia a l’Estat Espanyol, ha realitzat una gran activitat investigadora i docent, així com cursos de doctorat, sent titular del Curs d’antibioticoteràpia i infeccions amb més prestigi a Europa, que enguany arriba a la seva 45a edició.