De l'1 al 30 de novembre de 2015 - Art-Usuari

"Caram!", una exposició de quadres per donar a conèixer la realitat diària de les persones que pateixen fibromiàlgia i síndrome de fatiga crònica

Al vestíbul de l'Hospital del Mar

Durant tot el mes de novembre, al vestíbul de l'Hospital del Mar, es podrà veure una mostra itinerant de quadres sobre la fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica que organitza la Federació d'Associacions de Fibromiàlgia i Síndrome de Fatiga Crónica de Catalunya (FF2CAT). El projecte porta per títol "Caram!" i està pensat per donar a a conèixer la realitat diària de les persones que pateixen aquestes malalties a tota la societat i fer-ho de manera diferent. "Caram!" és la visió d’algunes persones alienes a aquestes malalties que han volgut col·laborar desinteressadament a fi que deixin de ser malvistes i es considerin una malaltia com qualsevol altra, com allò que són: malalties d’origen orgànic, multisistèmiques i cròniques.

L'exposició ha estat creada gràcies a la solidaritat de l’Estudi d’Art Jordi Aligué i Anna Bellvehí de Cardedeu i els seus alumnes adults a partir del coneixement sobre la fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica, com afecten tant pel que fa a la simptomatologia com pel que fa a l’atenció sanitària i a les relacions personals i socials, facilitada per persones afectades. És, doncs, la visió de persones alienes a aquestes malalties.

Caram!… com diuen els diccionaris és una expressió que «denota estranyesa, admiració i enuig».

El títol del projecte Caram! és per l'admiració i agraïment per la solidaritat, comprensió, sensibilitat, rigorositat i creativitat que han demostrat les persones que han participat en l’elaboració dels treballs i reconeixem que el resultat ens sorprèn, cada dia, com més ens el mirem.

L'objectiu és que totes les persones afectades se sentin una mica més enteses i que la societat conegui que aquestes síndromes són molt més que dolor o cansament; són reals, d’origen orgànic, multisistèmiques i cròniques.