6 d'octubre de 2015 - Informació general

Voleu veure en imatges la Festa del Centenari de l'Hospital del Mar?

El passat dissabte es va celebrar la festa de cloenda dels actes del Centenari de l'Hospital del Mar. Un conjunt d’activitats obertes a tot el personal del PSMAR i a les seves famílies i dins de les festes de la Barceloneta. El Parc de la Barceloneta va acollir activitats d'animació infantil, de sensibilització mediambiental, tallers de xapes i d'il·lustració i una gran paella popular. I també la presentació d'uns Amics molt especials, els Amics de l'Hospital del Mar, que sumant-se a la commemoració van donar a conèixer els projectes socials que estan impulsant entorn l'Hospital.

A les 12:30 hores, a la llibreria "La Garba" de la Barceloneta, Daniel Venteo, historiador, museòleg i comissari cultural del Centenari, va presentar el llibre "Barcelona i l'Hospital del Mar" acompanyat per Olga Pané, gerent del PSMAR. Una publicació que recull fets històrics documentats de cent anys de vida de l’Hospital del Mar amb rigor i amenitat. Un llibre ple d’històries que podrien donar peu a un centenar de novel·les: el trasllat de l’hospital des de la platja al Tibidabo sota les bombes i carretejant malalts; un infermer psicòpata i executat al garrot vil; pacients que salven els seus metges de ser inculpats com a “rojos” i treballadors despitosos que acusen els caps de ser comunistes.

Si esteu interessats en disposar-ne d'algun exemplar, Amics de l'Hospital del Mar instal·larà a partir del proper dijous 8 d'octubre un punt informatiu sobre aquesta Fundació al vestíbul de l'Hospital del Mar, on també es podrà adquirir el llibre. Tota la recaptació és destinarà als projectes socials i solidaris impulsats pels AMICS i que tenen com a beneficiaris els pacients i famílies dels centres del PSMAR.

I continuant amb la festa del Centenari, al vespre l'excel·lent concert de Jonibegut, banda integrada per professionals del Mar i l'Esperança com l'Elvira Bisbe i l'Albert Alier, va posar el punt "blusero" a la jornada festiva. Joan Puigdollers, president del PSMAR, Olga Pané, gerent del PSMAR, Jordi Carbonell, comissari del Centenari i la Jessica Vall, investigadora de l'IMIM i guanyadora de la medalla de bronze a la prova de braça en els darrers Mundials de Kazan, van pujar a l'escenari per bufar les espelmes d'un pastís en forma de 100, cortesia de El Corte Inglés, per celebrar l'aniversari.

Per acabar i coincidint la celebració amb l'Open Day del PRBB i del Campus Universitari Mar, es va instal·lar al vestíbul del Mar, una versió reduïda de l'exposició que es va exhibir al Museu d'Història de Catalunya el passat mes de maig "Hospital del Mar, 100 anys amb el batec de Barcelona". Més endavant, aquesta exposició romandrà permanent als espais del Campus.

Et convidem a veure les imatges d’aquesta jornada festiva.