13 de maig de 2015 - Informació general

"L'Hospital del Mar, 100 anys amb el batec de Barcelona" és el nom de l'exposició que es podrà veure al Museu d'Història de Catalunya amb motiu del primer segle de vida de l'Hospital. Entra al MAR@laxarxa i viatjaràs per aquests 100 anys d'història

Nova edició del MAR@laxarxa, el magazine digital del PSMAR

El recorregut de l’exposició repassa els cent anys d’història dividint-la en tres etapes principals, que coincideixen amb els tres noms que ha tingut el centre durant la seva trajectòria: la de l’Hospital d’infecciosos, des de la seva inauguració el 1914 al 1939; la de Nostra Senyora del Mar, de 1939 a 1975, amb la creació del pavelló d’investigacions mèdiques, el primer pulmó d’acer o la primera Unitat de Cures Intensives, tot i les dificultats de la postguerra i el franquisme i el de l’Hospital del Mar i finalment l’etapa de la democràcia, els Jocs Olímpics fins als nostres dies, amb un hospital dinàmic assistencial, docent i de recerca amb una gran projecció de futur. L’exposició romandrà tres mesos al museu, oberta al públic gratuïtament i finalitzarà el 15 de juliol. Us esperem a tots perquè vosaltres també sou part de la història del MAR!

A més, estem d'enhorabona ja que el PSMAR ha guanyat el Premi Europeu a l'Excel·lència en Higiene de Mans, sent model de referència per tota Europa. Durant el mes de maig també s'han reiniciat les obres d'ampliació de l'Hospital del Mar que reconeixen el paper estratègic que té el centre a la ciutat de Barcelona, i al mateix temps permeten mantenir l’aposta per les línies d’atenció sanitària d’alta especialització (terciarisme). Tot això i molt més ho trobareu al MAR@laxarxa.

Us animem a què consulteu i participeu en el nou número del MAR@laxarxa!