28 de febrer de 2015 - Informació general

L'Hospital del Mar amb el Dia Mundial de les Malalties Minoritàries

Dia a dia, colze amb colze, tots junts fem pinya

Sota el lema " Dia a dia, colze amb colze, tots junts fem pinya", el 28 de febrer se celebra la setena edició del Dia de les Malalties Rares o Malalties Minoritàries. Enguany es vol retre homenatge als milions i milions de pares, mares, germans i germanes, avis i àvies, dones, marits, tiets i tietes, cosins, cosines i amics i amigues, les vides dels quals es veuen afectades diàriament i són els que dia a dia, viuen i treballen colze amb colze amb la persona afectada per una malaltia minoritària. Amb motiu d'aquest dia s'organitza, el dissabte 28 de febrer en el recinte modernista de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, la 8a Jornada del Dia Mundial de les malalties minoritàries.

A la Unió Europea es considera que hi ha entre 30 i 35 milions d’afectats (dada equivalent a la població conjunta d’Holanda, Bèlgica i Luxemburg). A Espanya s’estima que els afectats superen els 3 milions i a Catalunya les dades reflecteixen més de 400.000 afectats. Aquest escenari és el que dóna nom al DIA MUNDIAL DE LES MALALTIES MINORITÀRIES.