23 de febrer de 2015 - Informació general

Sabíeu que a l’any 1942 un grup d’infermeres i Mare Superiora de l’Hospital del Mar van rebre la Medalla de la Ciutat pels serveis prestats durant l’epidèmia de tifus exantemàtic?

El primer brot de l’epidèmia al 1941 va causar 5 morts i 23 casos, però l’epidèmia de 1942 va ser molt més greu i va causar un total de 408 morts a Barcelona. L’epidèmia s’inicia quan a principis de gener de 1942, i a causa de la visita d’un important personatge del “regim”, es van “recollir” tots els indigents de Barcelona i es van tancar en el pavelló de Romania de l’Exposició Universal de 1929.

Si voleu saber el final de la història entra al web del centenari i ho descobriràs!