13 de gener de 2015 - Informació general

Èxit de participació en la 2a Ronda del Programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte de Barcelona

La majoria de les àrees bàsiques del PSMAR superen el 50%

Entre gener de 2012 i desembre de 2013 es va dur a terme la segona ronda del Programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte. Hi han participat un total de 81.777 persones, assolint una taxa de participació del 48% (cinc punts superior a l'obtinguda en la ronda 1). En un 5,2% d'aquestes persones la prova va resultar positiva, i després de la realització de 3.599 colonoscòpies es van detectar un total de 165 càncers, 1.234 adenomes d'alt risc i 696 de baix risc. Com era esperable, tant la taxa de positivitat com les de deteccions són menors que en la primera ronda.

El Programa de Barcelona, impulsat pel Departament de Salut, i que coordinen l'Hospital Clínic i l'Hospital del Mar, es va posar en marxa al 2009 i ara fa un any van iniciar la tercera ronda.

Ja estan disponibles al web del Programa els informes amb els resultats finals de la 2a ronda del Programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte de Barcelona, tant globals com per a cada districte i ABS.