15 de desembre de 2014 - Informació general

Professionals i pacients de l'Hospital del Mar van participar en La Marató 2014 de TV3 dedicada a les malalties del cor

"Truca. La investigació respon"

L’edició 2014 de La Marató de TV3 de diumenge 14 de desembre dedicada a les malalties del cor. En els últims trenta anys l’esperança de vida dels catalans ha crescut set anys. El 60% d’aquest temps s’ha guanyat gràcies als avenços científics aconseguits en el tractament de les malalties del cor. S’ha millorat en el coneixement genètic de les malalties, en el diagnòstic i en el tractament, però encara queda molt per fer. Avui dia hi ha pacients que no sobreviuen i d’altres que viuen molts anys amb molt poca qualitat de vida. Els experts preveuen que aquests tipus de patologies continuaran augmentant i creixerà l’afectació en persones joves, menors de 50 anys. Per continuar avançant, per guanyar anys i qualitat de vida, per seguir apostant per la investigació, el 14 de desembre La Marató de TV3 estarà dedicada a les malalties del cor.

En aquesta edició, Josep Comín, coordinador de la Unitat d'Insuficiència Cardíaca de l'Hospital del Mar, i Anna Linàs, infermera del projecte de telemedicina en Insuficiència Cardíaca (iCOR), van participar en el programa en la franja de la tarda (17:15 h) per parlar sobre aquesta patologia i els bons resultats obtinguts amb el projecte iCor. El projecte, que es va iniciar l'any 2010, permet fer el seguiment del malalt d'alt risc mitjançant un dispositiu sense necessitat de traslladar-se ni a l'hospital ni al centre d'atenció primària, i ha aconseguit disminuir la mortalitat i els reingressos hospitalaris. També es va emetre un reportatge sobre el funcionament del projecte en el que han participat Josep Borràs i Jordi Vidal, pacients del servei de Cardiologia de l'Hospital del Mar, als quals agraïm la seva col·laboració.

Begonya Benito, cardiòloga de l'Hospital del Mar, també va participar a La Marató en la franja de la tarda (18:30 h). Va fer una explicació més divulgativa sobre les arrítmies amb l'ajuda d'una maqueta.

La Marató de TV3 per aconseguir els seus objectius, més enllà del programa de televisió de 15 hores d’aquest diumenge, realitza tota una campanya de divulgació i sensibilització, bé mitjançant puntals culturals ja clàssics com el Disc de La Marató i el Llibre de La Marató, com també a través de peces informatives i reportatges en diferents programes audiovisuals de la corporació Televisió de Catalunya. Així doncs, el TN migdia de TV3 va emetre el proppassat 11 de novembre un reportatge sobre el Programa de Rehabilitació Cardíaca que es porta a terme a l'Hospital del Mar i el passat dissabte 6 de desembre, un grup de cardiòlegs de l'Hospital del Mar va participar en el programa "Caçadors de bolets".