12 de març de 2024 - Informació general

Ampliació de la Unitat d’Epilèpsia

La unitat s'amplia fins als sis llits de monitoratge per vídeo electroencefalografia i es converteix  en una de les més grans de l'Estat.

La Unitat d'Epilèpsia de l'Hospital del Mar acaba de posar en marxa l'ampliació de la seva capacitat. Ara disposa de sis llits de monitoratge per vídeo electroencefalografia (V-EEG), i es converteix així en una de les unitats més grans de l'Estat. Això suposa també un esforç en matèria de personal, amb quatre infermeres i quatre tècnics dedicats en exclusiva a la unitat. D'aquesta manera, es disposa de vigilància continuada les 24 hores del dia per als pacients ingressats. De fet, disposa de dues infermeres per cada torn, oferint una alta qualitat d'atenció.

Unitat_Epilèpsia

Membres de l’equip de la Unitat d’Epilèpsia

El Dr. Rodrigo Rocamora, director de la unitat i del Grup de recerca en Epilèpsia de l'Institut de recerca de l'Hospital del Mar, apunta que aquesta ampliació "permetrà reduir la llista d'espera a un màxim de tres mesos per al monitoratge simple i a sis mesos en els estudis invasius que requereixen la implantació d'elèctrodes intracranials". Uns paràmetres que coincideixen amb els criteris de qualitat assistencial internacionals.

El Dr. Rodrigo Rocamora a la unitat

Unitat_Epilèpsia

Detall d’una de les habitacions

L'ampliació coincideix amb el quinzè aniversari de la Unitat d'Epilèpsia de l'Hospital del Mar. És la que porta a terme el major nombre d'estudis complexos que requereixen la implantació d'elèctrodes intracranials a l'entorn del centre, i està acreditada a Catalunya com a part de la Unitat Funcional de Cirurgia d'Epilèpsia, coordinada pel Dr. Rocamora. També és part de la xarxa d'unitats d'expertesa clínica de Catalunya (XUEC) en malalties rares i és centre CSUR estatal per a casos complexos. És un dels tres centres de la Comissió Europea que formen part de la xarxa europea d'epilèpsia EPICare.