30 de maig de 2022 - Informació general

Quatre treballs de l’Hospital del Mar premiats per la Societat Catalana de Medicina Física i Rehabilitació

Els premis s'han atorgat a la XXXII Jornada de l'entitat, celebrada el passat 24 de maig.

La Societat Catalana de Medicina Física i Rehabilitació ha premiat quatre projectes de professionals del Servei de Medicina Física i Rehabilitació, presentats a la XXXII Jornada de l'entitat. Christian Grillo ha rebut la distinció a la millor sessió ordinària defensada per residents del curs acadèmic 2021-2022 pel treball 'Beneficis de l'entrenament muscular respiratori resistit en malaltia neurològica i muscular'. Per la seva banda, l'estudi encapçalat per Ester Marco, amb Delky Meza-Valderrama, Monique Messaggi, Helena Bel Franquesa, Anna Sobiesiak i Dolores Sánchez Rodríguez, ha estat escollit el millor presentat a les jornades d'actualització en rehabilitació. Es tracta d'un assaig clínic amb pacient amb sarcopènia, 'Efectes de l'entrenament de força combinat amb suplementació nutricional en l'adult amb sarcopènia: assaig clínic aleatoritzat a doble cec'.

Un treball, 'Dysphagia in moderate to severe COVID-19 patients: a new expression of myopathy'​, de Cindry Ramírez, Roser Boza Gómez, Sonia Nieto Cadalso, Christian Grillo, Esther Duarte i Anna Guillén-Solà ha rebut el premi Jove Investigació, dirigit als metges i metgesses adjunts joves per a fomentar la participació de nous professionals. Per últim, el premi al millor pòster per a casos clínics desenvolupats per residents, dirigits al diagnòstic diferencial de patologies freqüents, va ser per al treball 'Més enllà de la cervicàlgia', de Carolina Acuña, Cindry Ramírez, Roser Boza i Anna Guillén-Solà.